Abu Bakar Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasulullah s.a.w telah bersabda :

"Akan tiba suatu zaman dimana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpanlah dinar dan dirham (untuk digunakan)"

Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal
Tuesday 21 June 2011
Assalamualaikum kepada semua para pembaca,

Baru-baru ini saya ada post artikel mengenai simpanan haji melalui Dinar Emas. Seperti mana kebiasaan kita menyimpan untuk kos mengerjakan haji selalu nya di Lembaga Tabung Haji. Memang betul ianya satu badan atau institusi untuk simpanan dan meyelenggarakan urusan haji bagi para jemaah di Malaysia.


Tahukah tuan-tuan dan puan-puan bahawa kos untuk mengerjakan haji semakin meningkat mengikut peningkatan kadar inflasi dan kadar upah atau pun perkhidamatan seperti kenaikan harga bahan bakar untuk kapalterbang, kos penginapan di Mekah dan sebagainya yang mana ini akan menyebabkan kos mengerjakan haji juga meningkat.

Kos semasa untuk mengerjakan haji sekarang sekitar RM10,000 dan kemungkinana kos ini akan meningkat juga sering diperkatakan. Tahukah tuan-tuan dan puan-puan bahawa sebenarnya anda semua dapat mengerjakan haji serendah / sekitar RM7000 sahaja melalui simpanan Dinar Emas.

Mengapa bayar lebih untuk kos mengerjakan haji jika anda ada kaedah untuk berjimat cermat. Jadi lah pengguna yang bijak dikala semua orang mengeluh kerana kenaikan kos haji dan sebagainya.

Maklumat lanjut sila hubungi saya 012-4002962 untuk sesi penerangan lanjut.
Sekian saja untuk kali ini, kita jumpa lagi dilain waktu.

Terima Kasih,

Mohamad Fauzi (012-400 2962)
Hijrah Dinar
Email : hijrahdinar@gmail.com


0 comments:

Post a Comment

HIJRAH DINAR PRICE

HIJRAH SILVER PRICE

KITCO SPOT PRICE

MALAYSIAN SPOT PRICE


ShoutMix chat widget

Shout Box

About Me

My Photo
Admin Hijrah Dinar
View my complete profile

Followers

Blog Archive

Powered by Blogger.